• Aziz Mahmut Hüdayi Mah. Gülfem Sk. No 22 Üsküdar / İSTANBUL
  • (0216) 532 00 42
  • [email protected]

TARİHİN KALBİNE, BURSA`YA YOLCULUK YAPTIK!

Uluslararası Genç Derneği ile birlikte 2-3 Mart günlerinde Bursa gezisi yaptık. Bursa gezimiz 2 Mart Cumartesi günü İstanbul’dan Bursa’ya doğru yola çıkmamızla başladı. Türkiye’nin en ünlü şehirlerinden birisi olan Bursa’ya girdiğimizde şehrin coğrafi özellikleri hemen dikkatimizi çekmeye başladı. Bu şehir Osmanlı İmparatorluğunun ilk başkenti olduğu için eşsiz bir tarihi dokuya sahip.

Bu gezimize Osmanlı İmparatorluğunun ilk hükümdarları olan Osman Gazi ve Orhan Gazi’nin türbelerini ziyaret ederek başladık. Sonra Bursa’nın yerel çarşılarında bir süre dolaştık. Bu sırada el yapımı üç boyutlu resimleri gördük. Öğrencilerimiz tarafından bu resimler çok ilgi gördü.

Bursa’nın en ünlü camilerinden biri olan Ulu Cami’yi ziyaret ettik. Camide namazımızı kıldıktan sonra şehir içinde yürüyüşe başladık. Karagöz-Hacivat Müzesi’ni ziyaret ettik. Ardından Bursa’nın en ünlü yemeklerinden biri olan İskender kebap ve kestane şekeri yedik.

3 Mart Pazar günü şehir merkezine 30 km uzaklıktaki Uludağ’a çıktık. Öğrencilerimiz yaklaşık 4 saatlik ders sonucunda kayak yapmayı kısmen öğrendiler. Bütün gün kayak yaptık. Ardından dağda yemeğimizi yedik ve programımızı bitirdik.